|
|
ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ Πρωτοπρεσβυτέρου Πατήρ Ιωάννου Ρωμανίδη |
Ο διακεκριμένος πανεπιστημιακός διδάσκαλος και κληρικός πατήρ Ιωάννης Ρωμανίδης προσέφερε μια δογματική άλλου είδους, πέρα από τα γνωστά ως τότε σχολαστικά πρότυπα, τον ακαδημαϊσμό και τη νοησιαρχία, που βάραιναν ακόμη την πανεπιστημιακή μας θεολογία.
Ο λόγος του επαναδιατύπωνε την πατερική διδασκαλία, και δεν συνίσταται στην απλή παράθεση πατερικών χωρίων, αλλά στην διείσδυση αλλά στο πνεύμα και την εμπειρία τους, μέσα από την καρδιακή σχέση τους με τον Τριαδικό Θεό μας.
Αυτές οι μαρτυρίες για τον καθηγητή π. Ιωάννη Ρωμανίδη, μαζί με τις δικές μου διαπιστώσεις από την μελέτη των έργων του, με έπεισαν ότι μπορούμε να αναφερόμεθα πανεπιστημιακά σε εποχή « προ Ρωμανίδη» και εποχή « μετά Ρωμανίδη».
Διότι για πρώτη φορά η πανεπιστημιακή Θεολογία γνώρισε στο πρόσωπο του την διασύνδεση της με την ιστορία και την λατρεία της ορθοδόξου εκκλησίας, ως έκφραση της εμπειρίας του εκκλησιαστικού σώματος και μαρτυρίας ζωής εν Χριστώ και όχι μιας αυτονομημένης επιστημονικής γνώσης χωρίς την αμεσότητα με τον αγώνα του πιστού για σωτηρία.
(Από τον πρόλογο του πρωτ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού στο βιβλίο ¨Πατερική Θεολογία¨ του π. Ιωάννη Ρωμανίδη.)
|
|
|
|
|
|
|
Σχόλιο μας:Βιβλίο που προτείνουμε ανεπιφύλακτα .Μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα των ¨τάχατες¨ ορθοδόξων βιβλίων που περισσότερο οδηγούν σε σύγχυση, παρά στην σωτηρία, ένας δρόμος για γεύση ζωντανού Θεού .
Εκδ. Παρακαταθήκη |
|
|
|
|
|
Ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης Αρχιμανδρίτου Σωφρονίου |
Ο Αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος Σαχάρωφ, γεννήθηκε το 1896 στη Μόσχα.
Σπούδασε στην κρατική σχολή Καλών Τεχνών της γενέτειρας του και επιδόθηκε στη ζωγραφική. Μετά μικρή περίοδο στο Θεολογικό Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου στο Παρίσι, αναχώρησε το 1925 στο Άγιο Όρος και εγκαταβίωσε στην Ιερά μονή του Αγίου Παντελεήμονος.
Εκεί γνώρισε και συνδέθηκε στενά με τον Άγιο Σιλουανό. Η συνάντηση του Γέροντα Σωφρονίου με τον Άγιο αποτέλεσε βασικό σταθμό στην πνευματική του πορεία.
Παρέμεινε κοντά στον Άγιο μέχρι την κοίμηση του και έπειτα, με την ευλογία του Ηγουμένου και των Γερόντων της Ιεράς Μονής αποσύρθηκε στην έρημο του Αγίου Όρους.
Από εκεί διακόνησε ως πνευματικός στις ιερές μονές του Αγίου Παύλου του Οσίου Γρηγορίου του Οσίου Σίμωνος Πέτρας του Οσίου Ξενοφώντος καθώς και σε πολλά άλλα κελλιά και Σκήτες.
Το 1948 εξέδωσε στην Γαλλία τα χειρόγραφα που του παράδωσε ο Άγιος Σιλουανός επισυνάπτοντας εκτενή ανάλυση της διδασκαλίας του καθώς και μερικά βιογραφικά στοιχεία του Αγίου.
Από το 1959, εγκαταβίωσε στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή του Τιμίου Προδρόμου στο Εσσεξ της Αγγλίας της οποίας υπήρξε ιδρυτής, κτήτορας και πνευματικός πατέρας.
Κοιμήθηκε εν Κυρίω στις 11 Ιουλίου 1993
Σχόλιο μας:Ένα βιβλίο πρακτικό και ταυτόχρονα γεμάτο από την αγάπη του Θεού που μόνο με την κένωση κάποιος μπορεί να πλησιάσει.Η ιστοσελίδα μας θεωρεί το παρόν βιβλίο το αλφαβητάρι της Ορθοδόξου Παραδόσεως.
Εκδ. Ι.μ. Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ, Αγγλίας.
|
|
|
|
|
|
Ρωμηοσύνη ή βαρβαρότητα |
Οι πρόσφατες δυσκολίες συνεννόησης ανάμεσα στην Ελλάδα και στους δυτικοευρωπαίους εταίρους της, επαναφέρουν στο προσκήνιο το πρόβλημα της βαθύτατης πολιτιστικής διαφοράς ελληνισμού και Δύσης η οποία συχνά εκφράστηκε βίαια ανά τους αιώνες.
Στην προσπάθεια διερεύνησης της αρχικής ρήξης ο συγγραφέας απορρίπτει τις επικρατόύσες αντιλήψεις που ανάγουν την ρήξη στην τουρκοκρατία, στις σταυροφορίες ή στο Σχίσμα και καταλήγει στον 8ο αιώνα, με την ίδρυση της φραγκικής αυτοκρατορίας του Καρλομάγνου.
Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει ότι η γέννηση του δυτικού πολιτισμού συνοδεύεται από την συνειδητή προσπάθεια των Φράγκων να παραποιήσουν την ιστορία και ακόμη και το εθνικό όνομα των αντιπάλων τους Ρωμηών.
Σχόλιο μας: Μια μελέτη που βάζει τα πράγματα στην θέση τους, όσον αφορά την αληθινή ιστορική πραγματικότητα,και επιβεβαιώνει μα και συμπληρώνει την μαρτυρία του π.Ιωάννη Ρωμανίδη
και τα όσα αποκαλύπτει στο προτεινόμενο μας βιβλίο ΡΩΜΗ,ΟΣΥΝΗ .
Εκδ. Ι. Μ. Γενεθλίου της Θεοτόκου- Λιβαδειά |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|